lördag 30 juni 2012

Uddevalla sjukhus, SÖS och nyss uppvaknad från ryggmärsbedövning och opertion
Det är därför jag inte skrivit någon blogg sedan i onsdags. Sonja och jag skulle städa vinden på Villa Schabraket. Dit upp går en smal vindstrapp med breda trappsteg i ena änden och smala i den andra.
Jag ramlade på väg ner med saker i handen och föll i trapan med vänstra benet under mig och örde smällen när senan som förbinder lärbensmuskeln över knäskålen gick av. Det gjorde ont, kan jag säga. Mycket...skriker av smärta, svetten lackar, vit i ansiktet swäger Sonja. Inte en chans att gå
Det blev helikopter till Uddevalla sjukhus, röntgen och gips.

Sonja kör hem på natten till Värmdö sover några timmar i Hemmesta och in till SÖS
akut för inskrvning.Remiss och röntgenplåtar skulle sändas direkt från Uddevalla, men...ja, det bli väntan, väntan och...frampå eftermiddagen får vi läkarkontakt. Visst, senan är av. Ligament och lårmuskel skadade. Nya prover, blodtryck, EKG, På em får vi besked. Operation tidigt i morgon.Så blev det. dusch med reningsmedel för att unedvika smittskaror, upp till operationssalen. Många fina och  trevliga flickor väntar, narkossköterska, operationssköterska, undersköterskor. Förberedelse, klipper upp gipset. "Vill du titta.? Ja, det vill jag. Ok. Ryggmärgsbedvning säger läkaren Daniel Fell och narkossköterskan nickar och tar fram en spruta.

Nu är jag i säkert förvar på avd 34 på ortopedakuten och Sonja och Stoffe har varit här
och fått hela historien. Tack för det säger jag som nu fått berätta och en seg start på akuten men en proffsig operation. Har fått datorn också som jag nu knackar på så världen förstår att det kanske inte bli så mycket bloggande om värdspolitiken, men visst är det roligt för mig som landstingspolitiker att se om det vi säger i landstingssalen stämmer med verkligheten. So far so good...

För övrigt börjar bedövningen nu släppa och det gör mer ont i benet, men nu blir det köttbullar...

Inga kommentarer: