lördag 14 februari 2015

Förundrar mig över den väldiga uppmärksamhet partiledarfrågan får i Kd efter Göran Hägglunds avgång.
Det är kanske mer öppet än tidigare men långt ifrån den öppenhet och breda process som vi hade i Centern.  Också förvånad över den självsäkra attityd Ebba Bush Thor visar upp. Jag är uthållig, envis och duktig - jag är bäst helt enkelt. Nja,

Kan inte låta bli att citera dn.se/ledare i dag med rubriken "Med kniven mot strupen."
 DN menar att Kd darrar som parti och att dörren till riksdagen kan slå igen. Så här låter det "Cynikern skulle kanske säga att kristdemokraternas val av partiledare inte handlar om partiets överlevnad, utan om hur det ska dö. Snabbt av inre strider och eldiga utspel med Ebba Bush Thor. Eller en mer utdragen sotdöd med Acko Ankarberg Johansson" Jag tror inte det blir någondera. Kd kommer att ta sig upp oavsett partiledare. Jag håller på Acko.

Om det är någon konkret miljöfråga EU ska ta tag i nu så är det de mellan 5 och 13 milj ton plast som hamnar i haven varje år
Det säger en ny studie i Science.Och vad värre är mängden kan fördubblas de närmaste tio åren om inget görs. SCA som arbetar med hygienproukter borde sätta den nye VD:n på att nu ta fram ett alternativ och gärna tjäna pengar på det i resten av världen. Vi måste få stopp på plastpåseeländet.
För övrigt är jag inte ett dugg förvånad över att kriget i Ukraina bara ökar trots avtalet om vapenvila som ska träda i kraft natten mot söndag. Putin går inte att lita på.

Inga kommentarer: