tisdag 17 februari 2015

Jag känner med Danmark och imponeras av den starka gemenskap Danmarks regering och ledning visar tillsammans med det danska folket
Det är inte roligt att behöva imponeras av gemenskap och sammanhållning för de tragiska terrorattentat som är orsaken. Vi stöttar Danmark och danskarna ingen vet ju heller vilket som är nästa land....? Statsminister Helle Thorning-Schmidt, som jag tycker varit kall i andra liknande situationer, ska ha en eloge. Att dessutom befinna sig mitt i folksamlingen visar på styrka. Detamma skall sägas om Stefan Löfven som också fanns där i folkhavet intill Helle.

Vet inte om det är fler kameror jag sätter som högst bland vapnen för att stoppa eller begränsa terrorismen, som inrikesminister Anders Ygeman nu verkar luta åt. 
Mänskliga insatser som starkare nationellt samarbete med lokalpolis, säkerhetspolis, myndigheter men framför allt, skolor fritidsgårdar, föreningslivet, lokalsamhället och civilsamhället. En nationell samordningsplan som Mona Sahlin talade om i går.

Och striden i KD ökar nu med en ny partiledarkandidat för varje dag... I dag är det Jakob Forssmeds tur.
Och det är en mycket ideologisk artikel i dn.se/debatt där JF presenterar ett helt program för vad han vill göra som partiledare. Mest intressant där är att han talar om "ökad vardagsfrihet", stärkt civilsamhälle, och" drivkrafter att arbeta mer men också utrymme för att ibland arbeta något mindre". Det är Livsbalans, utan att nämna ordet, precis som jag nu lämnat in en motion om till Centerns riksstämma.
Tror det blir svårt för Ebba Bush Thor efter dagens kritik från Skånberg. Kan se framför mig  Acko Ankarberg som ordf och Jakob Forssmed som vice som också sitter i riksdagen.
För övrigt blir det lite blandat i dag med förberedelser för en debatt på torsdag om busstrafiken på Värmdö, zonindelningen och Slussen.


Inga kommentarer: