söndag 10 januari 2016

Så har jag då fyllt år och 74 blev det den här gången och med familjen blev det när det inte -är något jämnt...men nästa år då hoppas jag ha "Min berättelse" klar. Då...
Ja, det är inte något märkvärdigt, men jag har börjar skriva på den och det är faktiskt riktigt roligt, särskilt som man. som jag, är intresserad av historia och också av att skriva. Jag vet inte om det kan kallas memoarer, men visst..."berättelsen"," sagan om...", "dagboken", kär bok kan ha många namn.
Hoppas få lite hjälp med scanning av bilder och tidningsurklipp också så blir det lite lättare att läsa och följa. Men nog om det.

Sonja kommer  på morgonen och sjunger med ljus i hand och honungsvatten, lite rostat bröd och lite god saffransbulla kvar sedan Jul.
Jag får vänta med tidning och dator som man håller på med nuförtiden och det gör jag så gärna. Morris kommer in och hoppar upp i sängen och jamar Grattis.Hinner med lite vardagsrutiner och

så åker vi in till Gustavsbergsbadet
och badar med Emma, Sara, Hanna, Stoffe,Linda, Sonja, jag och Micke. Vi hinner med alla bassänger och pooler med både simträning, rutschkana, bubbelpool  bastu och "krododilbassängen" för barn. Man har roligt i vattnet. Emma, 10 kan simma  både över och under vattnet, Sara och Hanna är precis på väg med 7-8 simtag till Micke och farfar. Och jag sitter i styrelsen och hjälper till att öka på besöken, som nu är uppe i 215 000 förra året.

Så är vi hungriga och åker till vår kvarterskrog Lillplogen i Hemmesta och äter pizza med 
några goda  pilsner till, och  nu är Åsa med också.
Gott, gott och jag får  kramar och presenter; teckningar av tjejerna, salamikorv och ett par handskar. Vi sitter framför brasan på krogen och efter ett tag blir det "Ja må han leva...
Ja, som ni förstår var det en riktigt trevlig födelsedag.



Inga kommentarer: