fredag 30 mars 2018

Så är de då långfredags morgon och jag har just vaknat hemma hos Emma, Sara och Hanna där Sonja och jag sovit över medan Micke och Åsa åker skidor i Mora.
Ja,,man har det bra...Och i går fick Sara ett samtal där Micke och Åsa just kommit i mål efter att ha åkt Vasaloppsspåret 9 mil. Fantastiskt och det var det andra Vasaloppet för Micke i år som åkte in på en tid kring 5.40 och kom in strax efter 1000 i mål. Verkligen en prestation.
Sonja och jag är barnvakter och första natten sov vi hos oss och i natt i Hagaberg.

Nu har jag åkt hem på morgonen för att ge Morris lite mat,
skriva lite på datorn, som jag gör nu, träna, och i dag är det mage. Jag följer Stoffes rekommendationer att köra ö-kropp en dag, ben och rygg nästa och mage och sida dag tre och sedan börja om igen. Jag kör alltid lite terräng och hämtar ved efter träningen.

Dn digitalt i dag och reagerar på den ryska robotövningen i Östersjön som man ska genomföra nästa vecka
Det är första gången man kör en övning så nära Sverige. Skjutningarna ska ske söder om Karlskrona och så långt västerut har man inte varit förut. Om  man drar en rak linje norrut från skjutningsplatsen kommer man in i Blekinge och vidare in i Småland. Känns inte bra, och det säger försvarsminister Peter Hultqvist också. Ryssland provocerar.  Känner sig angripet och det ska man göra också efter giftgasattacken i Storbritannien.


Inga kommentarer: