torsdag 21 maj 2009

EU-debatten börjar komma igång
I går blev det i alla fall en rejäl EU-debatt i riksdagen. Det var på tiden kan man säga. Även om jag tycker att debatterandet är bättre än sitt rykte. Det kan bero på att jag är färgad och följer Centern, Lena Ek, Håkan Larsson och de andra kandidaterna. Jag vet att det är många möten, sådana som media inte intresserar sig för.
Tycker att Fredrik Reinfelt och Maud Olofsson var bäst i EU-debatten, Peter Eriksson gick på en riktig mina när han kastade sig över Fredrik Reeinfelt i klimatdebatten för "att ni inte gör något". Det är fel. Om det är ngt parti som verkligen ändrat inställning till klimat - och moljöfrågorna sedan förra valet så är det moderatarna. Och det skall dom ha kredit för.
Rätt till patientoperationer i andra EU-länder tycker jag borde vara just en rätt, utan krångel. Sverige skall bestämma om svensk arbetsrätt. Att ändra utstationeringsdirektivet och tro att det då blir mer som Sverige vill, som är det enda land som har kollektivavtal är bara dålig s-propaganda.

För övrigt har jag ägnad två dagar åt motorsågen och vedhuggning. Det är fantastiskt vad fort det går att få ihop 4-5 kubik. Men så samlar jag ju ved under hela året så det är lätt att huga upp och härligt i spisen när det blir kallt.

2 kommentarer:

Helen Törnqvist sa...

Hej Hasse!
Kampanjade idag vid Sergels torg. En Mustafa hälsade till dig. Han var nöjd med ditt jobb för kurderna. Trevlig afton! /Helen

Hemmestahasses blog sa...

Tack Helen,
Det var trevligt att höra
Hälsn Hans