lördag 15 september 2012

Villa Anna i Uppsala; Universitetet, Gustavianum, Konsistorium, Slottet, Carolina Rediviva, Juridicum, Skytteanum, Norrlands nation, Flustret, Slottsbacken med Gunnar Wennerberg....
Ja, det blir en liten dagboksblogg i dag. Jag fick ett dygn på Villa Anna för två personer av min bror Håkan och hans hustru Eva när jag fyllde 100 i vintras och nu har jag och Sonja tagit ut presenten. Det var en 7-rätters, ja just det, sju-rätters middag på kvällen med beskrivning av varje rätt i detta fantastiska hus med enbart 11 rum. Det blev uppföljning med en lika fantastisk frukost följt av en rundtur i Sonjas och min gamla studentstad där vi gjorde en rejäl runda, se rubriken. Mycket roligt. Alltsammans avslutat med en te-eftermiddag på Villa Anna med nya goda läckerheter och samma glöd från personalen.
Och nu har vi ägnat en stund åt att titta på halvmaran för vi kom helt enkelt inte ut från Torsgatan där brorsan bor för där var det 20 000 löpare...
Men nu är vi hemma efter en lite ovanlig men väldigt trevlig helg

För övrigt ska vi nu mest ta igen oss....

Inga kommentarer: