söndag 7 juli 2013

Löfven

Löfvens bästa tal - skog, timmer och buntverk i det egna livet gav bakgrund till livschanser för alla.
Det måste man ge honom kredit för. Han var laddad och taggad. Livschanser och jobb tog över hela talet. Han ägnade mindre tid till kritik av andra partier. 90-dagarsregeln för arbete eller utbildning för alla kommer man ihåg. Likaså lägsta arbetslösheten i EU 2020. Men dit är det långt och där får han ingen kredit. Inte på EU-frågan överhuvudtaget som var tunt och varit tunt i flesta partiledartalen i Almedalen förutom Jonas.

Lite roligt är det med timmerflottningen och buntverket eftersom jag hade samma sommarjobb
som grabb. Jag satt inte och funderade vad jag skulle jobba med sedan, det var ju bara att fortsätta i gymnasiet där jag gick, men jag kan förstå Löfvens beskrivning.

Löfvens problem är samarbetet eller bristen på samarbete för att få majoritet. Där var det inga besked, men det måste komma.

För övrigt åker vi nu från Hemmesta till Bohus-Malmön igen för några sommarveckor, sedan blir det fiske i Fjällen med Raymond och fiskegänget och sedan...

Inga kommentarer: