måndag 1 juli 2013

Så har Gustav Hemming och jag stigit av båten, stått i taxikö en stund och kommit till vårt hus
på Bergmansgatan 16 i Visby. Samma trevliga hus som förra året.

Hann precis lyssna på Göran Hägglund innan Sonja körde mig till Hemmesta vägskäl och bussen in till Cityterminalen för vidare färd med båtbussen till Nynäshamn.
Göran Hägglund verkade i mycket god for form och skämtade friskt mitt i talet om de andra  partierna.
Budskapet var höjd maxtaxa till förskolan med 100 kr för första barnet, 67 för nästa och 33 för sista barnet om man har tre barn.

Med pengar från kommunerna och staten
skulle det ge mindre barngrupper på dagis, bra för både barn, personal och föräldrar. En konkret fråga som alla lätt kommer ihåg. Plus för Kd som i dag hade 4.1 i någon opinionsmätning.
Intressant att inget nämndes om vårdnadsbidraget.

För övrigt är klockan nu 03.53 på morgonen den 1 juli och jag tar upp mina lakan, bäddar sängen och säger godnatt.

Inga kommentarer: