fredag 6 september 2013

Hörde jag rätt på nyheterna, eller...EU ska öka sin militära kapacitet med särskilda EU-drönare...
Det var vad jag uppfattade på 11-nyheterna, dvs alldeles nyss. Hoppas jag hade fel, men vilket uselt förslag. När kritiken mot ett alltmer tydligt federalt statsbygge ökar kommer EU-kommissionen med ett förslag om ett utvidgat militärt samarbete -med drönare....Och detta inför EU-valet  om  nio månader. Drönare....Har man inte hört någonting om kritiken mot USA och Obama.

Men det är inte sådana drönare hann jag höra vår försvarsminister Karin Enström säga. 
Det är drönare som ska införskaffa information om problem och riskområden, migration..nämndes visst.
Hur lätt omvandlas en sådan drönare till en militär attackdrönare....? Bara oron, frågorna och debatten borde ha avskräckt. Lägg av, säger jag.

"Lagom" Ingves behåller 1-procentsräntan. - Med fortfarande hög arbetslöshet hade det varit läge att sänka 0,25.
Det var också vad många hade velat se, också i hans egen direktion. Inflationen är ju långt under 2 procent.
När ska en ränta sänkas annars?

För övrigt blir det nu budgetförberedelser och lite inläsning på stämmohandlingar inför C-stämman i Karlstad om två veckor. Har sänt in en artikel till den lokala världspressen om att Värmdö stödjer Slussen Plan B. Hälften så dyrt, dubbelt så snabbt och dubbelt så bra.

Inga kommentarer: