torsdag 5 september 2013

Min respekt och mitt förtroende för Obama har inte minskat under besöket...
Jag tror aldrig jag läst en sådan översvallande ledare i hela mitt liv som den i DN i dag,dn.se/ledare. Detta är skrivet av en tidnings journalister som ska granska, kontrollera, kritisera....Noggrannt förberedd, svarar utan arrogans på alla frågor, en attityd som förtjänar respekt, känslomässigt berörd av botten mot mänskligheten.
Uttalanden av inflytelserika senatorer  tyder också på att ett ja till ingripande mot Syrien vinner terräng. Tycker fortfarande av Obama ska pröva FN:linjen en gång till innan någon militär attack sker.

Har därför stor respekt för Fredrik Reinfeldt också som tydligt står fast vid Sveriges linje som "en liten nation" som måste tro på FN-processen"
Också Obama tyckte att detta vore det bästa och kanske ska han ta Putin lite avsides på G 2 mötet som nu följer och testa honom personligen. Det vore en politik för mänskligheten och försvar för mänskliga rättigheter på högsta nivå.

Mycket bra satsning i budgeten på små och medelstora miljöteknikföretag i en artikel i dag av Annie Lööf och Anna-Karin Hatt också i DN dn.se/debatt
Regeringen satsar 700 miljoner kronor i riskvilligt kapital till miljöteknikföretag i en ny grön investeringsfond med medel från EU, Almi Företagspartner och Energimyndigheten.Nya transportsystem nämns och det räknas upp ett tiotal som miljöbilar, laddningssystem, bilpooler. Men ordet spårbil finns inte med, inte automatbanor heller...

För övrigt ska jag nu ägna lite tid åt kommunens  budget och Värmdöcenterns förslag.

Inga kommentarer: