tisdag 26 juli 2016

Brexit kan bli den reaktion som stärker EUropasamarbetet och gör att alla medlemsländer inser att det behövs och måste utvecklas på rätt sätt.

Och i rätt takt,vill jag tillägga.En majoritet av befolkningen i de flesta EU-länder vill vara med i EU-samarbetet, och då gäller det att tillgodose detta och inte komma med förslag som gör att befolkningar och medlemsländer blir besvikna. Bra formulering av Matila Molander i dn.se/ledare i dag  "Kanske var britternas utträde vad som behövdes för att vi skulle inser värdet av av det vi har och nödvändigheten i att vårda det"

Hillary Clinton ser i min ögon ut som den som nu skall krossas av både Bernie Sanders och Donald Trump

Vet inte vad Sanders har i huvet. Ena dagen ägnar han åt att kasta skit på sin kandidatkollega i demokraterna och andra dagen berömmer han henne och backar upp henne om demokraternas presidentkandidat. I mina ögon gynnar det bara Trump. Har han sagt att man ställer upp bakom henne som demokraternas kandidat måste han hålla det och inte vackla fram och tillbaka, särskilt nu när valprogrammet är skrivet, Vad vill han? 

Visst, Hillary har gjort misstag, men hennes inriktning av Amerika som måste vara det avgörande är 100 ggr bättre än Trumps.

Och det är väl detta amerikanarna ska rösta om. Jag hoppas verkligen konventet avslutning blir en positiv uppslutning och uppstart för Hillary.

För övrigt packar jag nu ner lite fiskegrejor, ser över spöna och vilka tillbehör som behövs för ett trevlig fiske....ha. 

Inga kommentarer: