lördag 16 juli 2016

Nicedådet; Varför, varför, varför? Hur kunde du? Vad ville Du?

Den frågan  ställde jag på twitter i går, Och något svar har inte jag fått och ingen annan heller. Varför kommer någon bara på tanken att hyra en stor lastbil, köra flera kilometer på en strandpromenad och köra på och döda så många som möjligt. Hur är man beskaffad i huvudet? Och nästa fråga. Hur kunde du? Där springer människor för att komma undan och du kör din bil kors och tvärs över strandpromenaden där det finns flest människor att döda, barn, vuxna, gamla. Alla oskyldiga människor som inte förstår vad som händer.

Och vad ville du? Vad var syftet med att döda minst 84 människor och sedan bli skjuten och dödad själv. Vad ville du åstadkomma? Ditt minne blir avskyvärt, tragiskt och obegripligt - den 14 juli 2016 på franska nationaldagen. Ja skriver inget mer i dag för jag har lite svårt att koncentrera mig. Du som läser förstår säkert.

Precis när jag skrivet detta på morgonen hör jag om militärkuppen i Turkiet i natt mot Erdogan. Verkar som han har återtagit kontrollen, men... nu får jag följa det under dagen. Kan bli mycket allvarligt.

Inga kommentarer: