måndag 2 oktober 2017

Hej igen bloggen. Det är fel använd tid att skriva på bloggen när jag är på Centerstämman upp halv sju och hem över ett på natten varje dag.
Men här kommer ett sammandrag. Först mitt eget. Jag hade fem anföranden under de fyra dagarna, fyra dag två och ett dag fyra. En minuts talartid som drogs ner till 45 sekunder dag 4. Stärkt Nordiskt samarbete i riktning mot en Nordisk Union och verka för Norden som en kärnvapenfri zon var första anförandet och yrkandet. Därefter om EU där jag argumenterade för flexibel integration, där alla inte behöver vara med i allting, och bifall till partistyrelsen som tyckte lika.

Det tredje anförande var om återinförd värnplikt som redan är beslutat och om medborgartjänst. Argumenterade för medborgartjänst som också är verklighet genom att vapenfri tjänst rymmer det mesta av vad jag tog upp under medborgartjänst som terror, kriser, stormar, översvämningar, försörjningsproblem som livsmedelskriser, el- och vattenkriser. Nummer fyra var
flyktingfrågan och ensamkommande barn. Där jag tog upp Lalmuhammad, som Sonja och Lillian arbear med där jag också deltagit.Man ska bedömas vid asylansökan från den dag man anl
ände till Sverige, inte från den då ärendet kommer upp i Migrationsverket, eller migrationsdomstolen.Då är man ofta över 18 år och kan utvisas.

Nummer fem var sista stämmodagen då jag tog upp modern miljövänlig transportteknik
som automatbanor, liftar och spårbilar. Det är trångt på marken.Luften är gratis, Använd den.
Jag är faktiskt mycket nöjd med både mina framträdanden och stämman som helhet. Hög stämning, inga slag under bältet, över 600 motioner med väldigt många bra förslag, bra presidium, bäst var Johanna Lundgren och en Annie i högform.

Så väljs Ulf Kristersson till M-ledare på vår sista stämmodag. Han måste lyfta upp moderaterna om han inte ska bli uppäten av Centern som nu bara går uppåt....

Inga kommentarer: