måndag 14 november 2011

Mario Monti är rätt person för Italien
jag jobbade inte med Mario Monti men jag satt i EU-parlamentet samtidigt som han var EU-kommissionär. Eftersom jag satt i industri- och ekonoimiutskottet var han ofta där med oss.
Mario ärrätt person för detta begränsade men tydliga uppdrag. Bilda en "teknokratisk samlingsregering". Genomför åtgärderna som EU beslutat. Utlys nyval när detta är färdigt.

M kritiserar vårdbolagen
Moderaterna kritiserar vårdbolagen som "urholkar trovärdigheten" för hela vårdbranschen. "Orimligt att använda tveksamma skatteupplägg när intäkterna kommer från skattebetalarna." Sätt stopp för pengar till skatteparadisen. Vad säger Centern?

Nytt kärnkraftshaveri
Nästan 2 miljarder. Det är otroligt vad en liten dammsugare i ett kärnkraftverk kan orsaka samhället. Varför brister kontrollen hela tiden. Inga nya kärnkraftverk. Avvecka successivt de som finns.

Jonas Sjöstedt blir farlig
Såg min gamle samarbetspartner i Nej till EU och EU-parlamentet Jonas Sjöstedt ( v ) på Agenda i går.
Jag vet vilken kapacitet han har. Han blir farlig, mest för s men han kommer att ta röster från alla partier. Han och Gustav Fridolin, tar 10-15 procent var. Vad blir då över....?

För övrigt åker jag nu in till samråd med handikapporganisationerna på landstinget där vi i centern har ett gott anseende.

Inga kommentarer: