fredag 23 november 2012

Hur mycket reklam ska Sverigedemokraterna få? Sida upp och sida ner som bara gagnar Sd
Media tävlar nu om vem som har det största, mest avslöjande, argaste, hårdaste inslaget om Sverigedemokraterna varje dag. Nu ska vi visa hur det verkligen förhåller sig. Vilka rasister de egentligen är, flyktinghatare, kvinnofientliga...Men vad är det nya? Säg något som inte redan är känt för den som är lite intresserad av samhällsfrågor. Säg något som inte de flesta redan vet om Sd:s bakgrund? Tror media att  man med detta ska stoppa Sd?  Det verkar så i Expressen, Aftonbladet, DN...

Jag skriver det igen - denna väldiga storm av "nya avslöjanden" kommer inte att påverka Sd:s opinionssiffror.
Det är tragiskt men varför skulle det inte finnas 5-10 procent svenskar som tycker som Sd när det finns 5-10 procent danskar, finnar,  fransmän, holländare, greker, norrmän, ungrare..... Det är klart att media ska skriva om sådant  som händer, kalla det avslöjanden eller inte, men det är väl inget "avslöjande" att tala om att Sd är rasister. Ibland undrar jag vem det är som är dum...

Jag glädjer mig i stället åt att se en teatergrupp med nio personer från nio olika nationaliteter uppträda på kvällarna i Taorito på sydöstra Canarias.
De är amatörer och arbetar på dagarna på hotellen runt omkring med städning, i baren, med vattenjumpa, som guider....

För övrigt är Sonja och jag nu inne på sista dagen och då åker vi ingenstans utan stannar i Taorito och badar med 26 i luften och 21 i vattnet...Hola

Inga kommentarer: