måndag 21 januari 2013

Nu måste kritiken på idéprogrammet vändas till positiva förslag - Östergötlands samordnade förslag från flera distrikt och medlemmar är utmärkt som utgångspunkt
Nu har vi hört och sagt nog om dumheterna i idéprogrammet. Helgens katastrofsiffror för centern måste nu vändas. Lite förvånande minst sagt att Per Ankersjö säger i Svd i dag, www.svd.se  att han "inte ser nedgången som ett bevis på att den... nyliberala kursen skulle vara fel väg att gå..." för centern. Vad om inte de nyliberala förslagen i idéprogrammet skulle vara orsak till den senaste nedgången....? Vad?

Att säga att "de centerpartister som  kritiserat programmet
offentligt bidragit till bilden av ett parti i gungning"..är utmanande av den person som satt igång gungorna....Och var det inte en öppen och offentlig debatt vi skulle ha....

Staffan Danielsson, Gösta Gunnarsson, Lars Vikinge, Per Schöldberg, Kerstin Lundgren, Håkan Larsson är några som med sin kritik medverkat till ett nytt utmärkt och samordnat alternativ från Ötergötland.
Partistyrelsen skulle vinna på att lägga fram ett helt nytt förslag och glömma och gömma idéprogrammet. Östergötlands förslag är en utmärkt utgångspunkt. Skånes och Krokoms likaså. Gör om och gör rätt, annars får vi debattera 2,2 procent nästa gång.....

Åsikter är som spikar - de är lätta att slå i men svåra att dra ut. 
För övrigt ska jag nu skriva ner lite synpunkter på en motion om samhällstjänst jag tänker lägga på c-stämman i år...och det kan bli flera... Det är dessutom jubileum för mig, min 40e raka stämma. 

1 kommentar:

Anonym sa...

"Det är dessutom jubileum för mig, min 40e raka stämma."

Det är kanske en del av C problem att du inte kan stiga av och lämna över till en ny generation. Herregud... Att du inte inser det.