lördag 2 november 2013

Är fler anställda, nya reklambyråer och ökad marknadsföring rätt sätt att få ökat stöd för Centerpartiet?
Jag är nästan lite arg på mig själv när jag ställer den frågan men den blir nödvändig efter diskussionerna om de 3.0 procenten i Novus senast i går i Expressen. Detta kommer direkt från ryggmärgen, hjärtat och några värmdöbor på bussen in till Slussen.

Tror ni att ni får fler röster om ni anställer en massa ny personal för era 1.8 miljarder?
Tror du verkligen Hasse att ni kommer att få ökad stöd hos medborgarna för att ni har råd att köpa en massa reklam från en ny reklambyrå, vad den nu heter? Och en massa nya kontor över Sverige med anställda tjänstemän, som ni också tycks ha råd med?  Tror ni att man kan köpa röster med pengar? Det är kanske inte marknadsföringen det är fel på, har du tänkt på det?

Det kanske är innehållet,eller bristen på innehåll? I varje fall brist på frågor som väcker intresse. Gamla frågor där man både känner igen Centern, som avveckling av kärnkraften, och nya frågor där man känner igen Centerns politik, som spårbilar. Och tala mer om människorna och mindre om företagen. Något om detta skrev jag i går.

För övrigt ska det nu bli lite läsning och kommentarer till valplattformen för Stockholms län. Varför inte en enhetstaxa på trafiken i Stockholm och en i länet?

 

Inga kommentarer: