fredag 22 november 2013

Välkommen i EU-kritiska gänget Annie, Nej det är inget skämt, det är positivt att Centerledningen nu inser läget i EU. Detta skrivet efter Annie i P1 alldeles nyss.
Där säger Annie att Centern nu ska bli mer EU-kritiskt, att byråkratin måste minska och att hon vill att Sverige inte ska ha  någon kommissionär i Bryssel. Nja? Kanske inte det man tänker först på när det gäller Centerns valslogan "Smalare men vassare".
Halvera EU-byråkratin. Nej till den framväxande EU-staten, kräv formellt undantag från euron, twittrade jag alldeles nyss. Annars finns 7 bra förslag på gårdagens blogg som jag har  budbärare som kommer att framföra precis nu när Centerns förtroenderåd börjar.

För övrigt ska jag nu ta hand om den gamla tallen som fälldes i går på baksidan mot skogen.

Så ringer då den mest centerpartistiske av alla centerpartister eller en av de starkaste ideologerna och bästa centerföreträdarna i Sverige som jag högt uppskattar och meddelar att jag står kvar på sista plats på EU-listan
Det hade tydligen varit ordentlig diskussion på både plats 10 som jag fick i medlemsomröstningen och plats 26 "så att jag åtminstone kom på första sidan på valsedeln". Men det gick inte.På plats 26 blev det lika i voteringen och jag förlorade lotten....Förtroenderådet har talat och beslutet. Det följer jag naturligtvis. Jag ska göra vad jag kan för ett bra EU-val för Centern från mitt perspektiv.

För övrigt tack också till distriktsordförande Per Lodenius och vice ordförande Stefan Bergström som också backade upp mig.

Inga kommentarer: