söndag 22 augusti 2010

Alliansen har fullföljt arbetslinjen med jobb och företagande
Det har varit en tydlig inriktning på att genomföra valbudskapen från 2006. Många av löftena har faktiskt infriats, andra mindre bra. Detta är mina slutsatser: Fler har fått jobb, eller 100 000 sedan 2006. Det har blivit mer lönsamt att arbeta, med sänkta skatter, och skillnaderna mellan bidrag och jobb har ökat. Det har blivit enklare och billigare att anställa genom sänkta arbetsgivaravgifter och RUt och ROT-avdrag.

Det som inte varit bra är:
Vi har högre arbetslöshet i dag än 2006. Finanskrisen är en förklaring men arbetslöaheten är ett trist faktum. Genomförandet av reformerna om a-kassan och sjukförsäkringen får underkänt och vilka jobb har skapats?
Slutsats: 4 eller AB med min gamla betygsskala. Inriktningen rätt men genomförandet...inte alltid...

För övrigt skall jag nu iväg och och sätta upp affischer i den lokala valrörelsen...

Heldag med vallaffischering i Värmdöcentern
En av valets höjdpunkter, valaffischeringen. I dag har vi, Henrik P, Lars A, Ina U, Christer M och jag affischerat runt Värmdö. Ett 50-tal affiischer på ett 20-tal ställen. Spett, såg, skruvdragare, slägga och gott humör har beledsagat oss hela dagen och det känns bra. Och roligt.
Ingen vinner på valaffischer, men är man inte med så ringer telefonen... Var är ni någonstans.. och den risken vill vi inte ta.
Värmdöcentern skall dubbla mandaten i år. Vi är på god väg.

För övrigt så spelade Micke och jag med nya bollar i dag och det var också roligt. Vi kände oss som Federer och Nadal... eller. Ja. Vi var bra.

Inga kommentarer: