måndag 2 juli 2012

Är snart på väg ut från SÖS efter knäoperationen. Bra vård, men logistiken mellan.. olika vård enheter kan förbättras.
Det är inte roligt att ligga på sjukhus. Nu är det som det är och jag blir en erfarenhet rikare. Jag är på otopedakuten på SÖS och en ortopedavdelning ska precis läggas ned några månader i sommar. Det är rörigt och oklara direktiv säger en av undersköterskorna. Och borde det inte det gå att hitta något bättre sätt än att köra de stora vårdsängarna upp och ner, fram och tillbaka i de trånga korridorerna?
Nu har jag fått på en "Ortos" i stället för gipset över knät och det blev lite lättare, men rörligheten är densamma förstås, usel med krossad lårbenssena, och skadade korsband och ligament... Men....allt ordnar sig.

I dag är det MP i Almedalen och det är inte bara ljust för dem
Visst, det är framåt för MP i storstäderna, men det är bakåt på landsbygden, kraftigt bakpåt, särskilt i Norrland.
För centern är det delvis det omvända. Starka på landsbygden och svaga i storstäderna. Centern ska stärka landsbygdsden, ta till baka "gamla " center väljare, vinna nya i storstäderna och fortsätta at samarbeta i enskilda frågor med enskilda partier. Men inte bara för samarbetets skulle. Först ska vi tydligt tala om vad vi vill och sedan ska vi skapa en uppgörelse, som för de papperslösa invandrarna, som allmänheten märker. Mer sån´t och vi...

För övrigt ska vi se om jag kan ta mig ner till Almedalen mpå något sätt på onsdag....

Inga kommentarer: