måndag 9 juli 2012


Nu pågår upprensningen av Jugoslaviens upplösning: Radovan Karadzic och Ratko Mladic

Hittills har 161 personer åtalats för krigsbrott vid Internationella krigsförbrytartribunalen i Haag.

Den inrättades 1993 mitt under den tid vi ägnade oss åt folkomrösningen 1994 till EU. Jag får dåligt samvete när jag läser vad som hände presis de åren. Visste vi inget? Var vi inte intresserade? Fanns det inga onda aningar? Nu finns 1 miljon sidor dokument om krigsförbrytelser som handlar om 100 000 dödsoffer. Det pågick ett "obegripligt helvete" www.dn.se/ mitt i det EUropa vi debatterade medlemskap i.

Radko Mladic

är åtalad för massakern vid Srebrenica i juli för exakt 17 år sedan då 7000 pojkar och män mördades och dumpades i massgravar. Dåligt samvete räcker inte som försvar. Nu pågår dödandet i Syrien, mitt framför våra ögon. Kofi Annan, bra, men högre tydligare,starkare och nu...

För övrigt en stillsam dag nu efter Almedalen med lite rehabilitering av det onda knät...


Inga kommentarer: