torsdag 5 juli 2012

Och i går vid 15.00-tiden kommer jag till Bergmansgatan 16 några kilometer utanför Visby
med kryckor och ortosskena. Knät gör ont och det går inte att hålla samma humörnivå men det är atmosfären i Almedalen som är härlig. I går träffade jag t.ex Bengt Westerberg på byn och bytte några ord med  honom. Jag kom hem tidigt efter en trevlig middag med landstingsgruppen i går och vi fick med oss Gunilla Hansson in på krogen Isola Bella också. Alltid trevlig.
Gustav, Karin, Lars, Ebba..sover fortfarande. Jag hörde när de ramlade in i natt vid  .....tiden.

Vi diskuterade landstingsarbetet och gruppens arbete inför andra halvan av mandatperioden och valet
Inte så sexigt kanske men det är värt mycket att få diskutera  under lite lättsammare former och det är vi bra på i landstingsgruppen. Sjukvården måste lyftas fram mera och fler i gruppen främst ersättarna måste få chans att lägga fram förslag.

Jag och Krister Malmqvist diskuterade frågor för Värmdöcentern
Jag missade överfarten med Kristers segelbåt som jag hade sett fram emot. Vi bokade in  några tider med Gustav för ett besök på Artipelag med Värmdöcentern, Gustav som skärgårdslandstingsråd och Artipelags ledning. Roligt.

Christer Lindström och jag delar ut KOMPASS tidning Destination, speciellt ny tryckt för Almedalen på seminarier och till folk vi möter.
Det är ett mycket bra sätt att enkelt sprida vad vi håller på med till människor som sysslar med politik i någon form. Spårbilen kommer.

För övrigt är det fortfarande tyst i huset när klockan är kvart i nio och jag ser upp från datorn och tittar ut över trädgården...

Inga kommentarer: