måndag 30 juli 2012

Åter  tillbaka till den stora världen från Ajvin Saijte i Anariset och fjällfisket
Lika roligt varje gång. Nu var det 26:e året i rad med Fjällfiskets Vänner, Raymond, Bengt, Bosse, Uffe och jag och 7:e gången på Ajvin Saijte i Anariset.  Det var nog vårt  bästa fiske med 2-3 fina öringar och rödingar per dag och person. Några har vi enrisrökt med Bosse som fjällkock och många har vi tagit med oss hem grovsaltade i plastpåsar, kylväska och kylklampar. Det är den andra världen. Per-Erik Jonasson, samen som har anläggningen är en fantastisk stugvärd och körde mig med kryckor på sin fyrhjuling 5 km genom fjällskogen upp  till den gamla timmerstugan Fjällfuran vid Östra Vattensjön. Det går att se min stora öring på 1,5 kg och 54 cm på www.Anariset.se

Så kommer man hem till den stora värden och det ser likadant ut som när jag lämnade den
Polisen varnar för tjuvar i år igen...euron går ett varv till med samma innehåll. EUropas kris accelererar skriver en känd storstadstidning och ett antal experter kommenterar med alllt från hög risk för upplösning, en nordeuro, Grekland lämnar till att euron nog överlever.
Och i OS i London gick det inte så bra för Sarah Sjöström, Jörgen Persson och Emma Johansson. Men det kommer nya försök, nya grenar, nya möjligheter... Och nästa år blir det fjällfiske igen med en liten mellantur på någon vinteris.....

För övrigt packar jag nu upp fisken och lägger in den i frysen. En röding äter Sonja och jag i kväll...

Inga kommentarer: