tisdag 3 juli 2012

Nu är jag ute från SÖS och har börjat träningen, räknar med Almedalen i morgon
Ja, nu är jag ute och stapplar omkring på kryckor. Ortosen håller benet sträckt för att inte irritera sena, ligament och korsband. Roligt va. Dagen blir förändrad. Det jobbigaste är att allt tar mycket längre tid. Att resa sig  från stolen när man glömt glasögonen på bordet därborta, tar fem, sex minuter extra och precis när man kom fram så, vart lade jag papperet...Men människan är anpassbar, särskilt när man inte har ngt alternativ.

Moderaterna i Almedalen: En offensivt klimat, energi- och miljösatsning som ger jobb, ger också pluspoäng.
Moderaterna får i dag kritik av ekonomer i DN www.dn.se för att inte satsa mot krisen. Berättigat. Ja men inte förslagen som är de gamla vanliga, infrastruktur och utbildning. Hur många gånger ha inte regeringen och statsministern talat om att det kommer en infrastruktursatsing i höst  och det kommer också en proposition om  innovationer, forskning och utbildning. Nej, tänk nytt. Gör som Anders Wijkman föreslår satsa stort på insatser mot växthuseffekten. Det skulle överraska Mp som hade chansen i går men satsade på reparation av cyklar. Det skulle också överraska soc.dem.

En stor, offensiv klimat-, energi, och miljösatsning 
som gör det billigare att satsa på sådana insatser i samhället och som ger jobb över hela landet inom industri, byggande och tjänster. Två flugor i en smäll som ger utdelning för jorden, för landet, för människorna och för den som satsar på det.

För övrigt skulle jag helst vilja att centern gör det men mina förslag i den riktningen har inte nått fram




Inga kommentarer: