torsdag 14 mars 2013

2000 år med Påven: Allt är lika - nästan - Argentina och latinamerika är ett framsteg
Jesuitorden vet jag inte. Det som kännetecknar den katolska kyrkan, och är gemensamt för religioner i hela världen är konservatismen. Människokärleken är stark men traditionen gör den gammal som i fråga om aborter, enkönade äktenskap och kvinnliga präster. Men kanske om tusen år...

Sluta med polisjakten på papperslösa - gör upp med MP om att vidga "särskilt ömmande omständigheter".
Det vore en stor förlust för Alliansen och för Sverige som öppet  land om Mp tvingades hoppa av samarbetet om migrationspolitiken. Brott är brott men med olika digniteter. Sluta jaga papperslösa. Låt polisen ägna sig åt de större brotten. Hellre fria än fälla är en god regel också vid avvisning.

Och börja ingen polisjakt på rökare - Nej, till rökförbud
Informera mer om riskerna, tidigt i skolan, höj tobaksskatten, ingen reklam. Eget ansvar. Men inget rökförbud.  Jag tar mig en cigarr på Valborg, och en pipa eller två ibland, när jag är med fiskekompisarna. Det tänker jag fortsätta med. Men tänk om det kommer en polis och hämtar mig vid Storbäcken mot Övre Vattensjön....? Jag kan se rubriken "Politiker fast för piprökning i Anaris"....

För övrigt ska jag nu förbereda en debatt på lördag på ABF-huset om Slussen och det bättre alterntivet Plan B



Inga kommentarer: