onsdag 20 augusti 2014

En bra intervju med Annie i morgonekot. Miljöbilar,matsatsningen, ny arbetsförmedling med jobbpeng som ger fler jobb
Tycker Annie ska vara nöjd med morgonekots intervju. Jag hörde med ett öra men tycker att allmänintrycket var bra. Rätt att instämma med Fredrik Reinfeldts "öppna ditt hjärta" om den ökande flyktingpolitiken och de kortsiktigt ökande kostnaderna. Medkänsla, ansvar.

Annie fick med miljö, jobb, företagande, mat redan i inledningen.
Det var få frågor.eller inga,om landsbygd. Lite synd. Försäljningen av utsläppsrätterna var lite knepig, men exemplen med de internationella jämförelserna var ett acceptabelt svar. Svårt i ett läge där säkert Centern var överkörd av M och Fp. Den avskaffade skatten på handelsgödsel är också besvärlig för vår gröna röst, men motivet att den inte bidragit till någon sänkning av utsläppen tror jag folk accepterar. Jag är nöjd. Det tror jag de flesta lyssnare också var.

Men det är inte roliga opinionssiffror vi får ta del av i DN Ipsos, vare sig för Centern eller Alliansen.- Förstår inte riktigt varför, men det kommer att närma sig.
Nej det är inga roliga siffror med egen majoritet på 50,4 för S, V, MP och 35,6 för Alliansen med M, FP, KD och C. En omotiverat stor nedgång för C med 1,6. Nu har jag slutat gräva ner mig i opinionsmätningar.
Vi ska köra för fullt nu för framgång i valet. Men tror att det är bra att lägga in lite mer av känsla, välfärd och trygghet i vår argumentering.
För övrigt åker jag nu till Arlanda och möte med KOMPASS styrelsen inför den stora spårbilskonferensen där den 3-5 september. Roligt, viktigt och framåtsyftande.




Inga kommentarer: