tisdag 19 augusti 2014

Försiktige Löfven i morgonekot, men ett hyggligt framträdande utan större misstag. Men han gillar inte "ultimatum"-
Det är en förhandlare som talar. Löfven är en gedigen person. Han har breddat sitt politiska kunnande och han svarar bra på den första raka frågan om...När det blir detaljer om vad Fas 3 personerna ska ta vägen efter socialdemokraternas trainee-år,eller vad han kallade det, då blir det oklart.  Då hänvisar han till kommunerna. Det är i sak rätt, men s verkar inte riktigt ha tänkt igenom följderna av sina ,vid presentationen, goda förslag.

Nej, jag tycker inte om ultimatun
Han nämnde inte Sjöstedt i sammanhanget, men det var igen tvekan om att vänstern fanns med i utpekandet. Det kan betyda att  Löfven lämnar vänstern utanför om S blir största parti och bildar en egen S-regering.
Om Löfven inte gillar ultimatum och Jonas inte kan vika sig på nej till vinster i välfärden då blir det ingen vänster i regeringen.

Jag är emot Förbifarten sedan Kungshattsleden och därefter Västerleden presenteras för årtioden sedan. Centern var emot dessa leder och Förbifarten är bara ett nytt namn på samma led.
Jag har reserverat mig mot Västerleden i landstinget men respekterar centern i landstingets ja till leden, och kommer inte att gå ut i valrörelsen och argumentera för ett Nej. Jag tror dock tyvärr att det kraftigt kommer att påverka valen i länen ,men framför allt i staden. 28 miljarder på en bilmotorväg som kan bli 30-40-50...när vi ska satsa på modern,miljövänlig kollektivtrafik kan slå hårt....
För övrigt ska nu Lasse Alenfalk och jag ut på vår andra dags affischeringsrunda i Värmdö. Vi är länets näst största kommun till ytan så det tar lite tid....men valarbete är roligt och vi hinner prata om en hel del....




Inga kommentarer: