lördag 14 mars 2015

 Jag blir alldeles kall när jag läser om alla barn som drabbas av kriget i Syrien. Dom har inte gjort någon illa. De vill bara växa upp med sina föräldrar och syskon.
Kriget i Syrien har nu pågått i fyra år. Ett tag trodde jag att president Assad bara hade några veckor kvar när Syriska nationella rådet bildades, men så blev det inte.De olika motståndsgrupperna kommer inte överens, ISIS skräckinträde  på arenan har gjort det ännu svårare. När Assad accepterade att förstöra sina kemiska vapen, hade jag också förhoppningar om att en uppgörelse av något slag skulle kunna komma.Fel igen.
Försök och ta in vad Svd.se/världen skriver i dag. 14 miljoner barn lider av konflikten. För 5,6 miljoner är läget desperat. 2, miljoner barn går inte i skolan.
FN borde kalla in en världskonferens. Säkerhetsrådet borde få ökade resurser. Ställ Assad inför domtol.

Och Ebba Bush Thor utnyttjar naturligtvis läget inför beslutet som partiledare nu med förslag om sänkt skatt för barnfamiljer. dn.se/nyheter
Ja, det går genom rutan, eller går in i plånboken, vad du vill. Det fastnar. Ett förslag.Men på frågan hur det ska gå till, finns inget svar."Det ska bli lägre skatt för.." var svaret. Ja, det var ju detta du sa, men hur? Det ska inte bli högre... Väljarna ska kunna känna igen "den kristdemokratiska tråden..." Mer makt från politiker till enskilda människor.Är det någon som sagt tvärtom..? En egen kritdemokratisk budget. Nu går det bra, men det kommer en dag....
För övrigt ska jag nu skjutsa Sara och Hanna till tennisen i Gustavsberg och sedan ska vi till Huddinge på revy och sedan en liten middag.

Inga kommentarer: