lördag 12 mars 2016

Så har vi klarat av operationen efter en god frukost och nu har jag också varit på röntgen och kollat. Får Alvedon och morfin.

Jag måste säga att det har varit en fantastisk tid på hotell SÖS i södra Stockholm. Vet inte hur många dagar till jag måste stanna, men det spelar ingen roll. "Upplevelsen" de dagar jag varit här räcker för att ge det omdöme jag har gjort. Åker in från Värmdö vid 05 på morgonen, Inskrivning och information om före, under och efter operation.

Före operation
Ja har gjort en heldag den 24 februari med allt som behövs för att operera, sjuksköterskor, mat, dusch, sjukgymnastik, wi-fi,  Informationen fanns redan i broschyrer och på nätet, men det är alltid bra att få den direkt från de personer som ska göra jobbet.

Start 6.30 på morgonen på sjukhuset. 
Det mesta täcks direkt. Dusch med infektionsmedel både i håret och på kroppen. Det är för att förhindra att infektionen går ner i såret och skapar andra problem än själva operationen. Får info om hela processen direkt av de personer som skall medverka. Vem gör vad? Vad heter de? Hur lång tid tar det. Vad gör jag efteråt. Proffsigt. Jag får själv avgöra om jag vill vara vaken under hela operationen eller ha lokalbedövning.

Ulf Hylin sammanfattar allt i stora drag.
Jag får tid att tänka på de olika processerna. Jag kan fråga vad man gör under hela processen, både narkospersonalen, operatörerna och vad som händer efteråt. Beröm ska de ha och det får dom. Själva hamrandet och snickrandet i höftleden tar 1 tim och 43 minuter. Jag är nöjd, mer än nöjd. Tack





Inga kommentarer: