måndag 14 mars 2016

Så vaknar jag då upp i min egen säng i dag efter tre dagar på SÖS och kör igång med mitt träningsprogram som jag fick av Johanna och fysioterapeuten Martin.
Bra service vid utskrivningen också med läkare, en medicinkandidat och Johanna och de andra sjukskjöterskorna som skött om mig de här tre dagarna. Ett utskrivningsprogram med träningövningar fick jag med mig och mediciner i stora högar som Alvedon, morfin och lite annat..

Och i dag ringer forskningssköterskorna som jag fick kontakt med och kommer hem till oss
och byter plåster på såret i morgon
och senare på dagen kommer Malin från Vårdcentralen hem och tar med sig redskap som jag kanske behöver som strumppådragare och annat och hon bokar också tid med sjukgymnasterna på VC i Gustavsberg. Den goda servicen håller i sig.

Och flyktingpolitiken och integrationen är fortfarande huvudtemat för politiken både i EUropa och i Sverige.
Och svårast är det  nu för Angela Merkel vars parti CDU förlorade stort i delstatsvalen i Tyskland i går. Att gå ner från 39 till 27,1 procent i Baden Würtenberg är en mycket kraftig förlust. Det kommer att påverka flyktingfrågan i Tyskland, och om Merkel ska överleva i hela EU, liksom Sverige.

Ytterligare ett flyktingkritiskt parti AfD, Alternativ für Deutschland gick framåt
i EUropa i går. Allt tyder på att när Tyskland tvingas gå hårdare fram blir det hårda tag i hela EU. Tragiskt, men kanske kan man förlåta om det blir tillfälligt, när det är extremt svårt.
Men Tyskland har jag aldrig vågat lita på och ännu mindre Tyskland och Turkiet i samarbete.....

Inga kommentarer: