torsdag 21 april 2016

En ödmjuk och självkritisk Fridolin möter media om de senaste skandalerna och hade han sagt det han nu säger för en veka sedan hade det aldrig blivit något haveri.
Jag träffade Gustav Fridolin första gången på Sergels torg för 13 år sedan inför folkomröstningen om EMU. Jag var uppe i talarstolen först och efter mig kom en liten skolpojke från Miljöpartiet som också skulle tala. Jag hade aldrig sett honom förut och gick ner och talade med några journalister...Men jag minns att jag stannade upp och frågade omgivningen, vem är det där? Gustav Fridolin heter han...jag sa direkt till mig själv och säkert högt så att också journalisterna hörde det...19 år..ojoj han har en framtid. Och så blev det.

Jag visste att Kahn var muslim men jag hade inte förstått att det kunde bli så här...
Vi står för feminism och mångfald men vi måste visa respekt för människor, densamma för män som för kvinnor. Vi är inte ett parti där extremister känner sig hemma...Fridolin gjorde vad som var nödvändigt och det gjorde han bra, men problemet är inte handskakning utan politik och där ser det ännu svårare ut för Mp.

11 procent är nu försprånget i Storbritannien för att stanna i EU. En förvånande hög siffra i senaste opinionsmätningen.
Nu är det två månader kvar till den 23 juni. Det kommer att svänga rejält, men detta var en överraskande stor ledning för Ja-sidan. Ekonomin är min förklaring. Stay-organisationen har kraftigt drivit att ekonomin både för staten och medborgarna försämras om det blir ett Brexit.

Tycker Gustav Hemming svarar bra på moderaternas hårda insatser mot tiggarna i SL.
Nej, inget tiggeriförbund. "Att be människor om hjälp får aldrig vara förbjudet". men det handlar också om ordning och säkerhet.

Inga kommentarer: