söndag 26 mars 2017

En välbesökt och engagerande stämma med 170 ombud,71 motioner och 10 timmar där jag fick igenom min motion om att göra Norden till en kärnvapenfri zon.
Ja. det är go i Centerpartiet  nu. Alltid roligare när det går framåt. Det känns, syns och märks hos medlemmar och ombud, för att inte tala om de andra partiernas företrädare... Glad över att min motion om att Centern ska verka för att göra Norden till en kärnvapenfri zon gick igenom redan i kommitten efter lite gurgel. På stämman var det bara ett yrkande om avslag som föll. Roligt och viktigt.

Tror inte problemen är över för moderaterna och Batra. Allt handlar om vad som händer de närmaste månaderna eller halvåret.
Men det är starkt att komma igen och visa det på M-stämman. Arbetslinjen verkar återkomma. Arbetslösheten bland utrikes födda ska minskas kraftigt och skillnaden halveras mot inrikes födda och skapa en halv miljon nya jobb. Då talar dom om 2025. Ofarligt, men en god ambition.

EU 60 och visst firar jag också att Europasamarbetet finns, överlevt och behövs.
Nu lovar EU-medlemmarna i sin deklaration att jobba för ett tryggt, välmående och jämlikt EUropa.
Någon däremot.

Trump förlorade om Obamacare.
Hur mycket tar det på honom? Inte särskilt, säger jag i varje fall inte utåt. Men under silverkalufsen...




Inga kommentarer: