söndag 5 mars 2017

Nja, i dag blir det inget Trump och ingen politik alls för nu har det varit Vasalopp hela morgonen och både Micke och Stoffe åker.
Och för några minuter sedan gick Micke i mål på ny rekordtid för honom på hans 10:e Vasalopp . Förra årets 5.44 slogs med 20 minuter till 5.24 55. Fantastiskt bra tid Han slår mig med 2 tim och 20 minuter på min bästa tid 1981 tror jag med 7.45.

Stoffe är fortfarande ute på banan men han hade ett startnummer på 13750 och då står man långt bak i starten. Han har inte heller träningsåkt lika mycket som Micke. Hans beräknade tid är 7.00.09 enligt nätet där jag följt tävlingen.

En fantastisk spurt av förra årets segrare, norrmannn John Kristian Dahl gav honom kransen. Det kunde han inte ta på sig förrän efter flera minuter då han klev upp rån ryggläge efter segern.
Jag kan inte påminna mig en sådan tät Vasaloppsstrid över mål där några decimeter skiljde 5-6 åkare från kransen.Otroligt spännande, och det är norrmännen som dominerar.

Och Britta Johansson Nordgren vann förtjänstfullt damvasan efter flera tisigare andra placeringar. Hon är verkligen värd kransen. Grattis.



Inga kommentarer: