lördag 26 juni 2010

Midsommardag med släkt och vänner på Bohus-Malmön
I går var det midsommarafton i dag är det midsommardag. Alldeles för mycket roligt för att skriva på bloggen. Sonja och jag städade undan på morgonen i lägenheten efter jobbarnas j
lackning av golvet, nyinsatta fönster och nya köksutrustning. Sill och snaps hos Sonjas syster Zari på Källbacken mitt i byn, midsommarstången klockan 15.00 med små grodorna och alla gamla och nya barn och ungdomar. Det finns ungdomar i alla åldrar, sa centerns finanslandstingsråd Knut Nilsson och så är det...

I dag har vi målat flyttat möbler, ätit god midsommarlunch, hälsat på ännu fler gamla vänner på krogen Mys Pys, ätid middag och pratar om livet. Nu sitter jag på vår nybyggda balkong på Villa Schabraket i solnegången och knackar på datorn. Klockan är 22.08 och solen går just ner bakom de blåa bohusbergen och jag kan höra Evert Taubes Inbjudan till Bohuslän i mina öron. Jag spelade den i går på dragspel..."Som blågrå dyning bohusbergen rullar...
Fortsatt Glad Midsommar.

Inga kommentarer: