onsdag 8 september 2010

Maud och centern förtjänar bättre
Maud gjorde en utmärkt insats i gårdagerns TV-intervju. Hon klarade de flesta blindskär bra som jag skrev på bloggen i går. Centerns siffror i dag i DN/Synovateär däremot något helt annat.
Det är det sämsta resultatet för centern sedan 2001, när Maud tillträdde. Jag tycker Maud klarade även kärknraftsfrågan hyggligt från hennes förutsätningar men mina kontakter med centerpartister över landet visar att det är den frågan som gör flest centerpartister till soffliggare. Det är heller inte så konstigt efter 40 års kamp för att stoppa kärnkraften. Argumenten att kärnkraften ändå inte kommer att byggas för att ekonomin inte tillåter kan vara sanna, men vad är känslan, engagemanget, övertygelsen....?

Skilda valdagar i riksdags- resp kommun- och landstingsvala
Det föreslog jag i går och till min glädje ser jag att Finansborgarrådet Sten Nordin säger samma sak i DN http://www.dn.se/ efter den traditionella debatten mot oppositionen och Carin Jämtin i Vasaparken. Bra. Fler...

Tornhusets Företagscenter
drog mycket folk i morse när förslaget presenterades i Tornshusets lokaler. Det var jag, näringslivschefen Lars Berlin och ledamoten i Näringslivsrådet Amanda Thunberg Åkerstrand som presenterade förslagen som möttes positivt men där också många nya ideer kom upp. Det är ju entreprenörer det handlar om....
Mötesplats, kontorshotell, seminarier, föreläsningar, direktkontakt mellan kommun och näringsliv. Vi återkommer och räknar med inflyttning i lokalerna i slutet av november med så där 40-talet kontorsplatser. Vi behöver backa upp våra företagare i Värmdö och vi behöver fler företag. Vi behöver ge folk jobb på Värmdö.

För övrigt skall jag nu träffa Valentina från G2 som vill göra en intervju inför valet...

Inga kommentarer: