fredag 10 september 2010

Positiv DN/Synovate med egen Alliansmajoritet
Ja, det är bara att tacka och ta emot. En mycket positiv DN/Synovate mätning med 50,5 för Alliansen och 42,2 för vänsterkartellen, med ett Alliansövertag på 8,3 procent. Det är Fredrik Reinfeldt och Anders Borg som dragit upp Alliansen och Mona Sahlin som dragit ner socialdemokraterna. Maria Wetterstrand har varit mindre lyckad på sista tiden med stigande aggresivitet medan Ohly varit en allt tydligare egenföretagare i vänsterpolitik.

Sveriges statsfinanser är EUropas bästa
med bibehållen välfärd. Fastighetsskatt, förmögenhetsskatt, kilometerskatt, bensinskatt, höjd inkomstskatt förmörkar för de rödgröna.
Och den östliga rosen behåller täten som vår bäste valarbetare. Vad sägs om artikeln i DN i dag www.dn.se "Mitt besked är tydligt. Sverige måste tillbaka till överskott och starka offentliga finanser."... Något mer.

Mest privatiseringar i Stockholms läns landsting
Som första namn på landstingslistan för ostkretsen vill jag gärna säga att privatiseringar förmig inte är något självändamål. En tredjedel av vården i Stockholmsregionen drivs nu i privat regi och över hälften av vårdcentralerna.. Konkurrens är bra, flera olika vårdgivare är bra, valfrihet i vården är bra men det måste ändå vara kvaliteten, tillgängligheten, servicen, bemötandet och allra viktigast om människar får bra vård, eller blir friska som är avgörande. Krav och granskning måste också förbättras från landstinget som upphandlar.

Mitt Värmdö
Lite fritt ur hjärtat. Jag och Sonja har bott på Värmdö sedan 1973. En underbart vacker skärgårdsnatur med hav, sjöar och skogar. Jag vill bevara Värmdös natur och karaktär. Men jag vill också att Värmdö utvecklas. Rusta upp och bygg successivt nya bostäder i centrumområdena. Lös alltid trafikfrågorna först. Satsa på våra ungdomar.
Skapa allsidiga samhällen med fler arbetsplatser i Värmdö för att minska pendlingen. Förbättra trafiken med långsiktiga miljö- och klimatvänliga trafikslag som spårbilar, sjöbussar och utbyggd kollektivtrafik.behöver vi ingen Förbifart Hemmesta som bygger sönder Storskogen...

För övrigt skall jag nu ut och kolla lite affischer och läga i lite mer centerpropaganda i lådorna...

Inga kommentarer: