onsdag 1 september 2010

Många löften från vänsterkartellen - men finansieringen?
Det var många löften från vänsterkartellen i går när valmanifestet presenterades. Jag tror att den vanlige väljaren, hur han/hon nu ser ut, funderar lite på hur detta nu skall betalas. Det påminner lite om vad min svärfar, Bror Rask, genuin socialdemokrat sa en gång något valår är vi var och fiskade. Politikerna lovar alltid och det låter så fint i valen..men sen kommer verkligheten.
Ett handikapp för s,v.mp är att det syns att det är mycket de inte är överens om som förmögenhetsskatten, föräldraförsäkringen, vinst i privata företag inom den gemensamma sektorn. Att ta bort nedsättningen av arbetsgivaravgiften för unga skapar verkligen inga nya jobb heller. Nja...valplattformen ändrar ingenting

Spårbilsutställningen öppnar i dag - pressträff klockan 11.00
I dag öppnar spårbilsutställningen i COOP i Charlottendal och pågår till lördag. Jag tog upp frågan om spårbilar i en motion till kommunfullmäktige i oktober 2005 och fick faktiskt positivt stöd från alla partier när den behandlades i kommunfullmäktige, även om entusiasmen varierade....
Det är jätteroligt för mig och Värmdöcentern att vi nu har gjort två utredningar, en ringlinje runt Gustavsberg- Hamnen - Charlottendal- Mölnvik- Ösby-Skogsbo och tillbaka till Gustavsberg och en infartslinje till Slussen.
En pilotbana kommer att byggas i Sverige och regeringen ger besked i oktober. När allmänheten ser att det är på gång då...

För övrigt skall jag nu till Hemmestaskolans bibliotek och lägga ut valsedlar för förtidsröstningen

Inga kommentarer: