måndag 18 oktober 2010

Afghanistan - Urban Ahlin förståndig s-politiker
Läget i Afghanistan är oroande. Kriget går inte att vinna med med krig. Det börjar allt fler förstå. När propositionen om Afghanistan skall presenteras den 4 nov bör den utformas så att vi kan få enighet i riksdagen. Det är också vad s-talesmannen i utrikesfrågor Urban Ahlon säger i DN i dag www.dn.se . "Vi måste komma överens, annars kan vi inte vara kvar i Afghanistan" Klokt sagt. Sen kan ingen hindra Sd att rösta som de vill.

Annie Johansson - "Jag representerar det gamla centerpartiet"....?
Politikens nya stjärnskott står det med röda bokstäver i kanten på DN:s intervju med Centerns Annie Johansson, som nu får tunga uppgifter; ekonomisk-politisk talesperson, förste vice gruppledare i riksdagen och ordförande i centerns valanalysgrupp.
"Jag representerar det gamla ceenterpartiet", säger hon i intervjun www.dn.se. Nja.... Du är för kärnkraft, Du är för EU och EMU, Du vill riva upp en trygghetlag som LAS, och din politiska förebild är Margret Thatcher...Där finns inte gamla centern

Svar på valanalys Centern
Jag skrev i går att jag skulle svara på valanalysgruppens frågor i bloggen. Här kommer första delen
Den första frågan valanalysgruppen ställde var
1.Hur ser du på valet 2010 som helhet och på Centerpartiets valresultat?
Ett bättre valresultat 6.6 procent än det såg ut att bli några veckor tidigare med ideliga mätningar kring 4.8 procent. Ett sämre valresultat än förra valet. Allvarligt i glesbygd, särskilt i Norrland där varje kommun och landsting tappat 1-3 mandat. I min egen kommun Värmdö gick vi fram ett mandat med mycket personröster och med frågor som natur, miljö, exploatering, trafik, skola och äldre. Fortsättning följer...

För övrigt måste jag nog gå till vårdcentralen och göra något åt min värkande vänsteraxel. sedan blir det extr kommunstyrelse.




Inga kommentarer: