torsdag 28 oktober 2010

USA i mellanval
Ser och hör på TV restauranger och bussar om amerikanska valet. De republikanska kandidaterna ser ut att ha ett försprång i så delstaterna, även om bara är några procent.
Obamafebern har lagt sig.

Strålande Reception på Podcar City konferrensen
I går eftermiddag ordnade vi med utställningen inför Podcar konferensen. De flesta spårbilsleverantörer är här som Vectus, Beamways, 2GetThere, Ultra. Det var välbesökt på The Reception med inemot 200 deltagare. Några kommer direkt till konferensen i dag. hälsade också på vice borgmästaren Judy Chirco, en mycket engagerande företrädare för San José.

Nu går jag till första riktiga konferensdagen med anförandet och dagens program i portföljen...

Och nu kommwe jag tillbaka till hotel St Claire
efter en mycket lyckad konferensdag. Borgmästaren Chuck Reed på film och vice borgmästaren
Judy Chirco inledde konferensen, hälsade oss välkomna och berättade om San José, Capital of Solicon Valley, innovating Sustainable Communities and a Green Vision. Jag, som ordförande i KOMPASS, fullföljde med mitt inledningsanförande under temat "A new green transportation Deal" som jag tror blev mycket uppskattat. Jag tog bland annat upp frågan om Det internationella samarbetet i ett KOMPASS USA eller International och inbjöd till en möteslunch om detta i morgon.
Indien, Australien, Sydkorea, Abu Dhabi och Uppsala är städer som informerat om sina spårbilsprojekt förutom alla deltagare från Californien, New York, Seattle...och våra 10-talet svenska städer i KOMPASS som är representerade.

Inga kommentarer: