måndag 15 augusti 2011

Anders W Jonsson: Nej, inte min kandidat
Han vill ha plattskatt. Han vill ha euro och kärnkraft. Nej, Anders W Jonsson är inte min kandidat. Artikeln i Dagens Nyheter i dag debatt@dn.se är också märklig på flera sätt. Han skriver. "Ett parti tynar bort när all kraft går åt till att föreverkliga idéer..." Är det inte detta samhällsarbetet går ut på; att föreverkliga de idéer som jag eller partiet blivit vald på. "Även om klimatdebatten har tystnat...". Det säger mer om vad AWJ läser och prioriterar än verkligheten.
Att se över välfärdens långsiktiga finansiering är bra. Men det behöver man inte vara partiledare för att göra. Nej, Anders W Jonsson. Anna-Karin Hatt är min kandidat.

SvD vill ha mer konflikter - nej, men mer kamp och klargörande skillnader
Det är inte fler konflikter vi vill ha mellan partiledarkandidater i centern som SvD vill svd.se/ledarbloggen.  Men gärna mer kamp och debatter som klargör skillnader. Nu har det gjorts ganska bra ändå för den som följer debatten. Med Annie för euron, kanske för plattskat och kärnkraft vet jag inte. Anders W som är för euron, kärnkraften och plattskatten... och Anna - Karin för de grundläggande c-värderingarna om nej till euron, nej till plattskapp, en bredare centerprofil men gärna tydligare om kärnkraften.

Medlemsomröstning - ja, men då ska den följas
Samma tidning SvD beskriver på nyhetsdebatt den större öppenheten i partierna efter socialdemokraternas partiledarhaveri. Medlemsomröstningar, ja. Men då ska de också följas och inte ändras av någon överkuku till valberedning. Eller plockas bort kandidater som kommit högt på listan som förekommit i ett mig närstående parti, med samma valberedningsordförande som i dag...

För övrigt blir det nu vardag efter tre dagars bröllopsfirande, och i kväll blir det musik på slottet.

Inga kommentarer: