söndag 14 augusti 2011

Ett fantastiskt bröllopp mellan Stoffe och Stina
Ja, det blev det verkligen i går. Bröllopsgäster på en liten förfest på fredag. Vigsel i Värmdö Kyrka på lördag eftermiddag med Emma, Sara och Hanna som brudnäbbar.En både allvarlig och seriös men samtidigt lite rolig präst och med min Broder Håkan vid pianot för några underbara sånger med "Så skimrande var aldrig havet.."
Buss och bilar till Wermdö Golf and Country Club och ett fullmatat festprogram med massor av roliga, deltagande och rörande tal från släktingar och kamrater till Stina och Stoffe, Och lite visor från "gummens far"
med Brudeparets vals på melodin Ålefiskarn. Ett vackert toastmasterteam med Krisse och Peppe höll i kvällen.
Dans till 02.00 och sedan åkte brudparet och.....i dag är de på skärgårdsresa. Hjärtat får aldrig rynkor...

Ingen tvekan: Nu stödjer jag Anna-Karin Hatt
"Frågan om euron är död" och skjut på femte jobbskatteavdraget, skriver Anna-Karin i dagens Svenska Dagblad. Nu är det ingen tvekan. Anna-Karin är min kandidat till partiledare i centerpartiet. Centern har fått mer rätt om våra antaganden om euron än vi hade önskat, skriver hon. "Att säga nej till EMU var ett framsynt och klokt beslut". Sverige bör de närmaste tio åren avföra tanken på ett svenskt eurointräde. Bra och tydligt.
Satsa på sänkt arbetsgivaravgift och restaurangmoms i stället för ett nya jobbskattteavdrag.
Ingen tvekan. Anna-Karin har mitt och många centerpartisters stöd.

För övrigt har nu bröllopsgästerna åkt hem och Sonja och jag är nöjda och tillfreds efter en helg vi inte kommer att glömma.

Inga kommentarer: