måndag 8 augusti 2011

Finanskrisen skakar världen - ta upp frågan i FN
Nu råder hela havet stormar eller hela världen skakar. Finanskrisen sätter djupa spår i regeringar, börser och vanliga människor. Det är lite övermaga att tala om vad som ska göras nu. För framtiden tror jag att vi måste försöka få vissa grundregler för nationella ekonomier i FN när det gäller stastssskuld och budgetunderskott. Det har inte fungerat EU men det får inte vara något hinder. Ett svenskt initiativ. Vi skulle kunna ta det som har en välskött ekonomi.

Centerkandidaterna fyller media - positivt.
Det är roligt att se att centerns öppna nomineringsprocess till partiledare skapat ett sådant stort intresse i media. Det är bra för centern att synas ordentligt. Det är också bra för medlemmar och väljare att få en bild av vad centerkandidaterna vill.

Alla tre kandidaterna presenteras i DN
i dag www.dn.se och Annie har DN Debatt debatt@dn.se. Jag vet inte vad Anders W Jonsson är för frisk fläkt, men det kanske media kan tala om. Annie och Anna-Karin har tydligare profiler och  det är roligt att se deras välfyllda turnéscheman.
Anna-Karin har nu också svarat på de fyra internationella frågor jag ställt till alla tre kandidaterna på facebook. Korta,bra, raka svar tycker jag
Annies upplägg i DN-artikeln med centerns teman frihet, trygghet och hållbarhet är också bra.

För övrigt var Sonja och jag på en fantastiskt fin Taube och Bellman afton i går med Ulf Bagge, Axel Falk och Gisela Nordell. I dag har jag klättrat uppför en stege och målat vindskivor...  



Inga kommentarer: