lördag 1 mars 2014

Gårdsförsäljning av vin, sätt igång med försöken:Låt EU-domstolen stämma Sverige då om man anser att EU-reglerna stoppar utveckling på landsbygden.
Man blir förskräckt, förbannad och förtvivlad. Varför ska EU bestämma hur vi vill utveckla landsbygden i Sverige? Vad har EU med att göra om det säljs ett hemproducerat vin på Hallehults gård i Halland,  Gote gård på Gotland eller Vininge herrgård i Skåne. När man tänker efter förstår man hur otroligt korkad detaljstyrningen och klåfingrigheten blivit med låsta EU-regler som försvårar en positiv utveckling.

Kör på, Eskil,
Pröva gårdsförsäljning i Skåne, Södermanland och Gotland och gärna också Uppland så täcker vi en storstadsregion. Om EU trilskas får dom väl komma hit med Europol eller den EU-armé som EU-kramarna så gärna vill bygga upp...Vi ska möte det med öppna vinprovningar. Skål.

Annie i lördagsintervju i DN: 2020 ska vi vara en dominerande kraft i svensk politik. Jag vet inte om jag har lust att vänta så länge...
Det är lite långt fram i tiden. Vet inte ens om jag lever då... Jag vill nog att det ska hända något redan nu till valet. Både i valet till EU-parlamentet den 25 maj i år och riksdags-,landstings- och kommunvalen den 14 september. Det känns annars lite grann som klimatdebatten om hur det ska se ut 2030, 2050. Jag är kanske lite otålig, men jag vill inte vänta så länge på resultat där heller...

För övrigt körde jag Micke till Värmdö IF:s Vasaloppsbuss kl 0630 i morse, samma buss som jag åkte med 1982...nja det var nog en annan som jag åkte med  den 1 mars 1982. Jag hade 8,02 i tid och Micke hade 5,50 förra året. Det är skidorna som blivit bättre...

Inga kommentarer: