måndag 30 juni 2014

Så kom jag då ner i natt till Visby med en fullpackad båt från Nynäshamn. Bosse Andersson och jag delar rum några kilometer utanför staden.
Alltid roligt med Almedalen. Inte imponerad av Löfvens tal i går men det hade jag inte väntat mig heller.Den försiktiga linjen fortsätter. Bra förslag om skolan kommenterade Fridolin och nu kommer man säkert att köra ihop och baka upp varandra fram till valet i det som är politiskt ofarligt.

Peter Wolodarski efterlyser mer glöd och konkretion
Men tyckte talet var delvis ideologiskt med inledningen och kritiken mot nynazistena men talet saknar konkretion. Han fick en 3:a av W. Upplägget tyder nästan på en taktik. Löfven vill inte ha en massa kritiska kommentarer till sina tal utan framstå som någon sorts landsfader i opposition.
Förslaget om max 15 barn i förskoleklass lades fram separat av partisekreteraren Karin Jämtin och kommenterades bara av Löfven och så tror jag det kommer att fortsätta.

I dag blir det nu ett seminarium om hållbar utveckling vid lunch och ett senare om flyges utveckling i från miljö-och klimatsynpunkt. Mälardaslrådet i eftermiddag och i morgon främst om trafiken i Mälardalen. Fyller på bloggen under dagen om tillfälle ges.
För övrigt blir det nu frukost i huset med Gustav Hemming och landstingskansliet.

Inga kommentarer: