söndag 2 april 2017

Gösta Ekman död. Det är inte så ofta jag skriver ett personrelaterat förstastycke i bloggen som mest handlar om politik och samhällsfrågor. Men nu måste jag. 
Gösta Ekman har betytt så mycket...för mycket...  för att jag bara ska notera hans bortgång. Jag har skrattat och roats av hans persongestaltningar i så många år. Det började med Monica Zetterlund, Hasse och Tage och har fortsatt genom åren med att angöra en brygga och inte minst Sickan, Jag har en plan.

Jag vet inte hur många tusen gånger
när jag talat med någon som hjälp mig, eller bara sagt något till mig som jag svarat "Lysande Sickan,...eller vad heter du." och fått igång en konversation.
Sov Gott Sickan.

Det känns nästan lite fel att skriva om Erdogans jakt på "terrorister" i Sverige, Alliansen, Löfven och annat aktuellt, men en sak skriver jag om

Tycker det är bra att Centern ställer upp på regeringens inbjudan för att öka insamlingen och återanvända,eller återvinna textilier. Det är en sakfråga där vi ska vara öppna för en diskussion och det har Kristina Yngwe svarat.

Inga kommentarer: