fredag 9 oktober 2015

Ebba Busch Thor spelar högt, men att ligga lågt kan gå lika illa. Med andra ord Kd är farligt ute men ett nej till Dö med ett nval är verkligen ett högt spel. Utnyttja dö i stället och för fram Kd.s politik.
Jag förstår kritiken mot dö men jag förstår inte de som låter den bli en huvudfråga. Det går ju att göra vad som helst som parti och partiledare utanför budgeten. Varför inte utnyttja det läget? Det är en möjlighet både att frigöra sig från blockpolitiken med Alliansen och samtidigt testa av nya idéer och driva en egen linje.

Det blir ju också tillfällen hela tiden att kraftigt kritisera regeringen och dess budgetförslag och tala om i sin egen budget vad man vill ha i stället.
Det är väl inget nederlag, eller något eftersträvansvärt att inte få stöd av Sverigedemokraterna, eller vad tycker Kd?
Jag är verkligen inte för någon blockpolitik, tvärtom, måste partierna få frihet att tala om vad de själva vill, vad ska vi annars ha olika partier till. Och det ger ju dö utrymme till.

Det är för mig obegripligt hur en partiledare mitt under sitt eget partis riksting kan avskeda i detta fall Jakob Forssmed som partiets talesperson i riksdagen som jag hörde på ekot i morse
Det är oproffsigt både i sak och i tid. Ebba Bush verkar vara dö-skraj, ha,ha för att ha personer i sin närhet som hon inte kan styra över. Nu är Jakob Forssmed i alla fall föreslagen som vice partiledare och det blir väl inte lättare att jobba ihop om han nyss sagt offentligt att han gärna skulle vilja ha kvar sitt uppdrag som gruppledare och talseperson i riksdagen. Oj Oj, säger jag.
För övrigt hade centerns sjukvårdsgrupp i landstinget ett bra möte i går och diskuterade sprutbyte och behandling på St Görans sjukhus. Här görs ett fantastiskt arbete i det tysta.

Inga kommentarer: