lördag 5 april 2014

Vad har Margot Wallström? Går det bara att säga till att man "längtar tillbaka" så får man det och ministerchanser och ministerposter...?
Jag blir väl inte direkt förvånad, men nog är det för vissa lite väl enkelt och nog tror jag en och annan som jag undrar över hur livet kan forma sig för olika människor. Vad har Margot Wallström som andra inte har? Vad är det som gör att hon kan säga att  "Jag längtar tillbaka" till den svenska politiken så får hon förstasidorna på Expressen och Aftonbladet och långa intervjuer i SvT.
Jag har aldrig förstått Margots "storhet". Vi möttes aldrig i någon debatt i EU-valet, tror jag, men vi möttes mellan mötena då och då och jag har svårt att förstå vad S tyckte var så märkvärdigt med denna person. Några stora insatser gjorde hon inte heller som EU-kommissionär. Är det någon som kommer ihåg något? Stefan Löfven måste nu stå i TV-rutan och önska denna övermänniska välkommen tillbaka. Jag tycker jag ser mellan välkomstorden hur han känner sig pressad att dela ut allt detta beröm...och välkomna henne tillbaka. Men...tiden får utvisa.

Nu åker jag till distriktets årsstämma på Scandic Foresta på Lidingö och laddar batterierna inför supervalåret
Det blir en viktig stämma som inleds med en debatt kring det kommande EU-valet mellan Fredrick Federley och Kent Johansson. Lite underligt är det att den kandidat som står tvåa på listan, Kristina Yngwe inte är med i den debatten. Bra i alla fall att EU-valet nu ordentligt prioriteras.  Vi behöver mer samarbete men mindre EU-stat med rätt för medlemsländer att också återta frågor från EU tillbaka till nationerna. Centern prioriterar klimat, energi och miljö inför valet. Jag tycker centern ska höja kraven i klimatfrågan till 50,50,50, eller 50 procent minskade utsläpp, 50 procent mer förnybart och 50 procent ökad energibesparing till 2030. Ett bra EU-val blir en positiv ingång i valen i september.
För övrigT har jag nyss sprungit en rund efter Hemmesta Sjöäng och tagit några morgonbilder i soluppgången. Vackert. Nu åker jag till Lidingö


Inga kommentarer: