måndag 10 augusti 2015

Det blir simning i dag med och nu handlar det om Jennie Johansson som tog guld på 50 meter bröstsim. Har aldrig sett en sådan glad tjej i vattnet. "har jag vunnit"?-
Det är verkligen roligt när det går bra som för Jennie. Man såg när hon gick i mål och tittade på namnen och tiderna att hon nästan blev chockad.Har jag vunnit? Ja, det hade hon och hon kastade sig bakåt i bassängen och vilket härligt leende i TV-rutan.
Och vad ska kan säga om fem medaljer för Sara Sjöström, guld, guld, silver,, silver, brons. Vem gör om det? Roligt och härligt för tjejerna och för svensk simning.

Lite stiltje i politiken innan sommartalen och budget, men media gör vad dom kan för att finna skräckbilder och kriser, och det missade underhållet på järnvägen tycks tåla hur många repriser som helst.
Vi åkte det spåret för några dagar sedan med Fjällfiskets vänner från Stockholm norrut till Undersåker. Vi såg inte på träsliprarna när vi klev ombord på nattåget inte på morgonen heller i Undersåker. I TV gick det dock bra att se de sönderruttnande träsliprarna och bultarna och klamrarna som lossnat.

Ytterst är det regeringen och Löfven som har ansvaret. Trafikverket och facken har kommenterat men inte regeringen, vad jag sett. Vad finns det för planer? Är det inte dags att både säga och göra någonting som syns, hörs, märks och förbättrar läget.
För övrigt tänker jag skjuta upp min höftoperation eftersom träningen gjort att jag blivit bättre och nu går utan kryckor. Det går ju alltid att komma tillbaka.

Inga kommentarer: