lördag 27 februari 2016

Jag hoppades jag hade fel i går när jag skrev att jaga inte trodde på någon vapenvila eftersom det var så många inblandade i striderna som hade olika resrvationer som "tänker fortsätta försvara oss..."
Då var de upplyftande att på morgonekot höra att än å länge har vapenvilan i huvudsak respekterats. Om detta fortsätter kan det bli en framgång inför de förhandlingar som ska tas upp igen den 7 mars i FN. Jag hoppas igen att ja har fel, men det är svårt att vara optimist när IS och Nusra-fronten är några av de krigförande som står utanför uppgörelsen om vapenvila.

Lägre ingångslön kan kombineras med lägre skatt så att det går att leva på lönen. Det kanske också ska sättas en tidsgräns när den lägre lönen ska upphöra.
Man ska kunna leva på sin lön. De ska man, men det är också naturligt att man får en lägre lön när man börjar ett arbete och får jobba sig uppåt. Regeringen kan här hjälpa till att sänka skatten på de som får ett "lägre lönejobb". så att det underlättar vardagen. En tidsgräns bör också prövas, säg 6 månader, eller ett år som sedan omprövas i förhandlingar mellan arbetsgivare och, arbetstagare.

För övrigt blir det en festhelg med dubbla födelsedagar nu för Sonja och mig. Vi åker till Gävle med tidigt morgontåg för att fira Sonjas storasyster Zari som fyller 80 år med eftermiddagsfest. Sedan åker vi tillbaka till Stockholm för att fira min bror Håkans hustru Evas 70-årsdag på någon krog vid Norra Bantorget och sent hem i kväll..natt. Hej då.

Inga kommentarer: